חיסכון לכל ילד

בתחילת השנה נכנסה לתוקפה תכנית חיסכון חדשה, תכנית בשם "חיסכון לכל ילד". התכנית, המוצעת כיום מטעם המדינה, מטעם המוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לילדים צעירים, עד גיל 18, ליהנות מכסף המצטבר במסלול חיסכון מיוחד על שמם, כסף שאותו יוכלו לממש בגיל 18 או לאחר מכן.

בתכנית החיסכון עצמה מפקיד המוסד לביטוח לאומי עבור הילד 50 ₪, כשלהוריו ניתנת האפשרות להוסיף לכך 50 ₪ נוספים כדי להגיע לסכום של 100 ₪ המופקד בכל חודש עבור הילד.

תנאי תכנית חסכון לכל ילד

"חיסכון לכל ילד" היא הזדמנות עבור הורים רבים לחסוך עבור ילדיהם סכום נמוך יחסית, המופקד לתכנית מיוחדת יחד עם סכום נוסף, הניתן על ידי המדינה. משפחות רבות עם ילדים אינן יכולות לעשות זאת, ולכן באה המדינה והציע מסלול מיוחד שיאפשר לכל ילד להתחיל את חייו הבוגרים עם סכום כלשהו המיועד לכל צורך שיבחר.

התכנית כוללת הפקדה של חמישים ₪, כאמור, בכל העשרים לחודש, והפקדה נוספת מטעם ההורים, במידה והם בוחרים לעשות זאת, של חמישים ₪ נוספים. בהגיעו לגיל 21, יופקד על ידי המוסד לביטוח לאומי בתכנית החיסכון של הילד חמש מאות ₪ כסכום חד פעמי נוסף. הורי הילד יכולים לבחור את מסלול התכנית האטרקטיבי ביותר עבורם, ובעיקר עבורו, תוך התייחסות לתנאי כל תכנית ותכנית. התכניות מוצעות על ידי הבנק ועל ידי קופות הגמל השונות.

מגוון יתרונות

סכום הכסף, שאותו צוברים בתכנית החיסכון מדי חודש עבור הילד, יכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים ולאפשר לו נקודת התחלה טובה יותר.

הוא יכול להשתמש בכסף זה עם הגיעו לגיל 18, כאמור, ולעשות בו כרצונו. הוא יכול לשכור דירה, לרכוש רכב, לשלם את שכר הלימוד או אולי לצאת לטיול הגדול. הגמישות היא רבה והאפשרויות הן בלתי מוגבלות.

ההורים מתבשים לבחור

הם יכולים לבחור להפקיד את הכסף בתכנית חיסכון מטעם הבנק או בקופת גמל, המיועדת לצורך השקעה. לכל אחת מהאפשרויות תנאים אחרים וגם ריבית שונה. ישנם מסלולים שונים, המוצעים על ידי הבנקים בארץ וגם אפשרויות השקעה שונות בקופות הגמל.

אם רוצים, אפשר לשנות את המסלול בכל רגע כדי לשפר את התנאים. במידה ובוחרים באפשרות של קופת גמל, מוצעים לחוסכים חמישה מסלולים שונים: מסלול עם סיכון מועט, מסלול עם סיכון בינוני, מסלול עם סיכון מוגבר, מסלול הלכה ומסלול שריעה.

במידה ובוחרים באפשרות של חיסכון דרך הבנק, מוצעים לחוסכים שלושה מסלולים אפשריים: מסלול הכולל ריבית קבועה ולא צמודה, מסלול הכולל ריבית משתנה ומסלול שלישי הכולל ריבית קבועה הצמודה למדד המחירים לצרכן. במידה וההורים אינם בוחרים את המסלול, תנוהל תכנית החיסכון במסלול ברירת המחדל של הבנק – מסלול הכולל ריבית קבועה ולא צמודה.

כדאי לדעת

חמש מאות השקלים שיופקדו בתכנית החיסכון של הילד בהגיעו לגיל 21, יופקדו רק במידה והסכום שהצטבר בתכנית לא נמשך על ידו. דמי הניהול של התכנית ישולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי (ולא על ידי ההורים) במהלך כל אותה תקופה, עד הגיעו לגיל 21. במידה והכסף לא נמשך ונשאר בקופה, ייגבו דמי הניהול לאחר מכן מחשבון החיסכון עצמו.

דילוג לתוכן